Taannoin uutiskirjetilaajamme saivat sähköpostiinsa paljastuksia, esimerkkejä sosiaalisen median strategiastamme. Hanna Puro valotti salaisuuksiamme Facebookin ja LinkedInin parista.
Minä haluan nyt hieman jatkaa siitä mihin Hanna jäi eli paljastukset somestrategiastamme jatkuvat!
Zenton uutiskirje
Pitkäaikaisimmat tilaajamme tietävät, että uutiskirjeemme on oikeastaan aktivoitunut vasta vuoden 2012 alusta. Sitä ennen kirjeemme olivat varsin satunnaisia, vaikka olemmekin asiakkaidemme kanssa tehneet uutiskirjemarkkinointia hyvin tuloksin. Uutiskirjemarkkinointi puree muttei hauku, kirjoitti Hanna viime kesänä.
Tavoitteemme on, että jokaisessa lähettämässämme kirjeessä on jotain arvokasta informaatiota. Tarkoituksemme ei siis ole vain mainostaa tulossa olevia kursseja tai valmennuspaketteja, vaan antaa jotakin. Uutiskirjeillämme on useita kohderyhmiä, esimerkiksi kouluttamamme ja valmentamamme henkilöt, mutta myös muut sosiaalisen median hyötykäytöstä kiinnostuneet.
Esimerkkejä uutiskirjeestä saatavista asioista:
- Tarjolla olevien kurssien aiheeseen sopiva bloginostoja
- Työkaluvinkkejä kirjeen aiheeseen liittyen
- Tilastotietoa kontekstiin sopien
- Opastusta ja oppia käsillä olevasta aiheesta
- Jne. bonussisältöä
Pyrimme myös siihen, että jokaisella kirjeellä on teemansa. Annettava asia sidotaan kirjeen teemaan.
Suosittelemme MailChimpiä
Käytössämme oleva MailChimp opettaa meille jokaisen kirjeen kohdalla asioita hyvästä uutiskirjeen otsikoinnista, toimintaan ohjaavista linkeistä jne. Kunkin uutiskirjeen tulokset muokkaavat sisältöstrategiaamme.
Sähköpostia polkeva simpanssi MailChimp on myös siitä kätevä, että se on kätevästi kytkettävissä esimerkiksi Facebookiin. Meidänkin kirjeemme tilausnappi on esillä sivullamme kansikuvan alla ja jos haluaisimme, voisimme jakaa kirjeet automaattisesti sivullemme. Niin emme kuitenkaan tee, haluamme tarjota välillä uutiskirjeemme tilaajille jotain mitä muissa kanavissa ei saa 😉 Siksi kirje kannattaakin tilata sinne omaan sähköpostiin.
Ps. Hanna antoi tilaajille myös tehtäväksi tutkailla vähän millaisia seuraajia on jo kertynyt, joten: vilkaisepa nyt sinäkin kenet yrityksesi läsnäolo sosiaalisessa mediassa jo tavoittaa, kuka teitä seuraa?