Ihme juttu muuten, että ehkä kukaan ei niin paljon vihaa viestinnän moninaisia konsteja kuin viestinnän tekijä itse. Yhtä intohimoisia viestintäkikkavihaajia tuskin löytyy mistään ammattikunnasta ja mikä tärkeintä: niitä tuskin löytyy loppukäyttäjistäkään.
Toki minäkin inhoan kaikkea. Ja olen tunnustanut sen taannoisessa videovinkissäkin ja tänään olen kokenut sen esimerkiksi Vain elämää -sarjan purskeina julkaistavien Facebook-päivitysten kohdalla (se hyllyikä!). Vaan ei oma inho ole mikään syy jättää kikkoja käyttämättä.
Tänään listattakoon muutama kikka, jolla saat toivottavasti yleisöstäsi irti sähköpostiosoitteita eli tilaajia uutiskirjeellesi tai vaikka blogillesi. Otettakoon tämä siis jatkona Lisää tilaajia sähköpostilistallesi -blogaukselle!
Lisää tilauslomakkeiden määrää verkkosivullasi tai blogissasi
Kyllä, vaikka itseäsi ärsyttäisi sen seitsemän yksinkertaistakin lomakekohtaa sivullasi, niin lisää ne sinne siitä huolimatta.
Jos julkaisujärjestelmäsi suinkin nämä mahdollistaa, heitä rattaisiin pyrkivillä muilla kapuloilla vesilintua. Valikoin tällä kolme esimerkkiä samasta paikasta, sillä Bufferin blogissa pokkaa kikkailuun riittää!
1. Tilaukseen kannustava alareunasta ilmestyvä laatikko
Tälläisen slideupin toteuttamiseenkin on epäilemättä useita ratkaisuja, joiden soveltuvuus riippuu julkaisujärjestelmästäsi. Jos sivusi on WordPressissä, kuten tässä esimerkissä Bufferin sivut ovat, voisit käyttää Dreamgrow Scroll Triggered Boxia niinkuin hekin.
Kuten näet, heidän slideuppinsa kertoo mitä sähköpostiosoitteensa vastineeksi saa ja kuinka moni tähän mennessä on tilannut.
2. Tilaukseen kannustava yläpalkki
Esimerkiksi HelloBar auttaa rakentamaan yksinkertaisen yläpalkin, jolla kannustat sivulla vierailijaa antamaan sinulle email-osoitteensa. HelloBar on synkattavissa vaikkapa Zenton suosiman uutiskirjepalvelun MailChimpin kanssa helposti.
3. Tilaukseen kannustava paraatipaikalla nököttävä laatikko
Bufferin blogin etusivulla paraatipaikalta löytyy featured box, joka on käytännössä varsin tavallinen tekstiboksi sähköpostikentällä. Kuten slideuppikin, tämä laatikko kertoo mitä on luvassa vastineeksi, kun luotat tämän tärkeän informaation itsestäsi heidän käsiinsä.
Houkuttele kaikilla mahdollisilla keinoilla
Epäilemättä suorastaan raivostuttavaa, että näinkin monta houkuttelun paikkaa, mutta mitä jos kerron sinulle Bufferilla olevan houkuttelupaikkoja vähintään yhdeksän?
Heillä on käytössään mm.
- Twitterin Lead Generation Cardsit, joihin pääsee käsiksi jos pääsee käsiksi Twitter-mainostyökaluihin
- Facebook-sivulle liitettävissä oleva MailChimp-tilauslomake, joka löytyy myös Zenton Facebook-sivulta
- Slideshare-kalvoesityksiin liitettävät lead generation -lomakkeet
Siitä omasta inhosta kikkoja kohtaan pitää päästä yli ja käyttää siististi kaikki erilaiset keinot hyväkseen. Mahdollisuudet kun luovat mahdollisuuksia.
PS. Varmista, että seuraava Zenton blogiartikkeli tulee varmasti tietoosi: tilaa se sähköpostiisi 😉