Uudelleenjulkaisin 3 lyömätöntä vinkkiä Instagram-menestykseen LinkedInissä ja ajattelin, että osallistavien Instagram-kuvatekstien suhteen voisi olla aika jakaa kanssasi eräs kikka.
Tämä kikka liittyy myös vuosi sitten sinulle jakamiini ohjeisiin siitä, miten Instagramilla voi ohjata liikennettä verkkosivuille.
Haluan, että yhdistät noiden mainitsemieni artikkelien listojen kohdat 3. ja 5.: käytä osallistavia kuvaustekstejä kuvien yhteydessä ja linkki profiilin kuvauksessa. Yhdistä ne, saadaksesi aikaiseksi klikkauksen.
Kehota kuvatekstissä klikkaamaan toimivaa linkkiä Instagram-profiilissasi
Tilanne on edelleen — niinkuin vuosi sittenkin — se, että yksittäisen Instagram-kuvan kuvaustekstiin tai kommentteihin lisäämistäsi linkeistä ei tule klikattavia. Tämä saattaa hieman haitata harrastustoimintaa ja tavoitteellisempia liikenteenohjaushommiakin.
Tänä päivänä on instagrammaillessa nähtävissä, kuinka moni taho kiertää ongelmaa kertomalla siinä kuvan kuvaustekstissä, että aktiivinen linkki kuvan asiaan on löydettävissä käyttäjäprofiilista.
Tsekkaa muutama esimerkki, ennenkuin ryhdyt toteuttamaan tätä ohjetta sisältömarkkinoinnissasi.
Ben & Jerry's vaihtaa osoitetta usein
Jäätelöä myyvä Ben & Jerry's hyödyntää tätä keinoa useissa postauksissaan. He liittävät kuvaustekstiin näkyville klikkaamattomissa olevaksi linkin ja lisäävät sen yhteyteen huomautuksen, että aktiivinen linkki löytyy profiilista. Voit siis valikoida kirjoitatko tuon aina selkokielisen, lyhyehkön osoitteen itse selaimeesi vai menetkö napautuksen päähän profiiliin.
The Dainty Dream -blogisti muistuttaa mistä blogin osoite löytyy kuvausteksteissään
Mandy Fisher ei ehkä vaihda yksittäisten blogiartikkelien osoitetta joka kerta profiiliinsa klikattavaksi, mutta hän muistuttaa kuvien kuvaustekstissä mistä helpoiten blogiin pääsee. Huomaa myös kuinka hänen kuvansa paikkatieto on verkkosivun osoite.
Ashy Bines pitää koko profiilitekstin ajankohtaisena
Ashy Bines ei vain vaihda aktiivista linkkiä tuoreimman kampanjan mukaiseksi, vaan hän pitää koko profiilin kuvaustekstin ajankohtaisena. Yksittäisen kuvan kuvausteksti kehoittaa paitsi siirtymään klikkaamaan linkkiä, myös kertoo mitä klikkaaja voi linkin takana tehdä.
Käske kylmän rauhallisesti
Kuten yllä olevista esimerkeistä näet, tätä kikkaa voi käyttää niin yritys kuin yksittäinenkin henkilö.
Asiantuntija voisi aivan hyvin ohjata aina ajankohtaisimpaan artikkeliinsa tai työntekijälähettiläs vaikka vetämänsä Twitter-keskustelun virtaan. Yritys voi ohjata kampanjasivulle tai vaikka verkkokauppaan yksittäiseen tuotteeseen, organisaatio vaikka tapahtumasivulle. Ja jos mitään ajankohtaista jännää ei ole meneillään, ohjaa profiilissa ihan jollekin perussivulle ja silti muistuta kuvien kuvaustekstissä mistä se toimiva linkki löytyy. Olettaen siis, että kuvaasi sopii moinen muistutus, joskus on hyvä ihan vaan näyttää tunnelmia työn ääreltä, ilman agendaa.
Käytä selkeitä käskymuotoja: "klikkaa", "napsauta" jne. Selkeä komento toimii aina paremmin kuin nätisti pyytäminen.