Jotta saisitte sekä organisaationa että työntekijöinä työntekijälähettilyysohjelmasta irti mahdollisimman paljon hyötyjä, on syytä huolehtia muun muassa sosiaalisen median profiilit kuntoon. Tämä koskee siis sekä organisaation että työntekijöiden profiileja — puhumattakaan niiltä lähetettäviä viestejä.
Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että Twitter-profiilissa vaihdat sen oletusavatarin munapäästä hyvään kuvaan itsestäsi ja alat suhtautua LinkedIniin muunakin kuin CV-pankkina.
Toisin sanoen alat viimeistään nyt viestimään LinkedInissä, sillä on nimittäin väliä.
[ecs-list-events cat=’linkedin’ message=’ ‘]
Miten laadin täydellisen LinkedIn-päivityksen?
Kerroin sinulle keväällä työntekijälähettilyyden haasteiden kampittamisesta ja tulin samalla jakaneeksi Hootsuiten Tweet Templaten. Heidän pohjansa täydellisen tweetin laatimiseen menee näin:
Kuva: Hootsuite
Vaan miten menee sama asia LinkedInissä?
Hanna P kertoi sinulle keväällä, että LinkedIn-profiiliin kannattaa laittaa yksi (1) viesti päivässä. Tuo yksi päivitys olkoon jotain tälläistä, kun olet työntekijälähettiläs:
LinkedIn-tilapäivitykseen mahtuu 600 merkkiä, mutta optimaalinen mitta englanninkielisissä tutkimuksissa on todettu menevän 25 sanan kohdalla. Suomalaisten sanojen ollessa pidempiä, suosittelen pyörimään jossain 50-60 merkin välimaastossa. Pääasia on, että se kannustaa kontaktejasi osallistumaan kommentoimalla tms. Unohda myös hashtagit, ne eivät LinkedInissä toimi.
Pidä mielessä positiivisuus sekä kysymys: miten viestini hyödyttää kontaktejani?
LinkedIn Publisheriin julkaistavien pidemmän formaatin bloggauksien suhteen suosittelen seuraavaa:
- 71 merkin mittainen otsikko, joka koostuu 6 sanasta.
- Noin 3200 merkkiä pitkä, kappaleisiin jaettu teksti.
- Käytä artikkelikuvaa.
[ecs-list-events cat=’blogit’ message=’ ‘]
Organisaatiosivulla toimiessa pyrkisin jotakuinkin samaan pituuteen ja saamaan tottakai aikaiseksi sitä vuorovaikutusta.