Lueskellessani tuoretta Social Media Marketing Industry Report -paperia opin, että markkinoijista vain 6 % käyttää podcasteja, mutta 21 % aikoo tänä vuonna lähteä siihen touhuun mukaan. Tämä on merkittävä luku!
Podcasthan on käytännössä äänite, joten tästä vilahti mieleen eräs toinen ääneen liittyvä seikka.
Törmäsin nimittäin Jani Aaltosen blogiartikkelissa siihen, että hän esittää blogauksensa paitsi tekstinä, myös ääneen luettuna. Lue tai kuuntele vaikka:
- Laske miten inbound-liidit tuottavat — myyntijohtajan vinkit tai
- Twitterin rooli B2B:ssä — 3 perustelua.
Miten toteutetaan blogi sekä tekstinä että äänenä?
Se, että sama artikkeli tarjotaan sekä tekstinä että kuunneltavana, palvelee mielestäni aika erinomaisesti! Etenkin, jos ajattelet, että pitää tuottaa ytimekästä ja helposti kulutettavaa sisältöä B2B-ihmisille.
Kehtaan myös väittää, että tapa jolla Jani toteuttaa tämän meidän iloksemme, on kiireiselle B2B-ihmiselle sopiva tapa.
Äänitiedosto upotetaan blogauksen yhteyteen palvelusta nimeltä SoundCloud. Käytännössä Jani myös tallentaa tiedostonsa ihan suoraan SoundCloudiin heidän mobiilisovelluksellaan.
Eli teoriassa toimenpiteet ovat seuraavat:
- Kirjoita blogiartikkeli
- Lue se ääneen tallentaen se samaan aikaan SoundCloudin sovelluksella
- Vie kirjoitettu artikkelisi julkaisujärjestelmääsi
- Hae SoundCloudiin tallentuneen tiedoston embed- eli upotuskoodi ja liitä se kirjoitetun artikkelin yhteyteen
- Julkaise teksti
Ei nyt suoranaisesti vaadi ydinfyysikon papereita, eihän?
Miten on, kuuntelisitko sinä kiinnostavat blogiartikkelit mieluummin kuin lukisit ne?
PS. Ikävä kyllä SoundCloudista ei pysty ainakaan toistaiseksi upottamaan LinkedIn-bloggauksiin, mutta ehkä jonain päivänä. Esimerkiksi IFTTT-reseptit mahdollistavat kuitenkin sen, että uudesta ääniraidasta SoundCloudista syntyy uusi linkkipäivitys LinkedInissä.