Hei asiantuntija, eiköhän olisi aika näyttää, että sinä tunnet asiasi?
Enkä tarkoita nyt sitä, että kiillotat cv:täsi, vaan oikeasti näytät erilaisilla sisällöillä osaamistasi. Sisältömarkkinoi osaamistasi! Tähän sinulla on (tai on vähintäänkin tulossa) yksi uusi mahdollisuus LinkedInissä.
Nimittäin LinkedIn Publishing Platform. Se mahdollistaa tälläisen asiantuntevan bloggaamisen LinkedInissä, ihan jokaiselle!
Miten LinkedInissä voi blogata?
Vinkkasinkin aiheesta kertoessani milloin kannattaa toimia LinkedInissä, mutta nyt ominaisuus on oikeasti rullautunutkin hyppysiini. Jos sinä et vielä ominaisuutta näe, voit aina anoa sitä.
Alla olevasta kalvosarjasta näet pikaisesti miten löydät bloggausominaisuuden LinkedInissä ja miten sitä käytetään. Mukana myös kevyt toimintasuositus.
Helppoa, eikö?
Muodosta LinkedIn-bloggaamiselle strategia!
Muista kuitenkin, että toisten tontilla sijaitsevaa palvelua ei kannata pitää itsestäänselvyytenä eikä siten myöskään ihan välttämättä kotipesänään.
Suosittelisinkin ennemmin pitämään tätä välinettä mahdollisuutena esitellä sisältöä varsinaisesta blogistasi ja vierailubloggauksistasi, kuin lähtökohtana bloggaamisellesi. Et nimittäin ikinä tiedä milloin palvelu ottaa sinulta jotain pois.
Tee siis strategia, joka ei vierasta tuplapostaamista. Alkuperäinen juttu voi olla niin blogiartikkeli kuin esimerkiksi sisältörikas uutiskirje tai värikäs case.
- Julkaise alkuperäinen artikkeli “turvallisella” maaperällä omalla tontilla
- LinkedIn-kohderyhmääsi ajatellen muokkaa artikkelista LI-versiosi ja julkaise se LI:ssä, muista sisällyttää mukaan linkki alkuperäiseen julkaisuun!
Toisin sanoen: uudelleenkäytä vanhaa hyvää sisältöä tai paloja siitä. Kun teet sitä LinkedIniin menevää versiota, ajattele vaikkapa entistä vahvemmin lukijapersooniasi.
Itse aion näin ensimmäiseksi ottaa esille sekä Zentossa aiemmin julkaisemiani juttuja, sekä todennäköisesti myös vierasbloggauksiani uudelleenjulkaisuun. Aloitin tietenkin LinkedIn-toiminnan ajankohdista.