Facebook ja muukin sosiaalinen media on monille ihmisille valtavan suuri kynnys, etenkin yksityisenä tahona mutta myös yrityksenä. Onhan se totta, että Facebookissa on paljon varsin merkityksetöntäkin sisältöä, mutta myös oivallisia markkinoinnin ja mainonnan mahdollisuuksia etenkin hyvin rajallisen budjetin omaaville PK-yrityksille!
Ensimmäisellä Tikka-hankkeen sosiaalisen median koulutustarjontaan kuuluvalla Vierihoidolla Facebookiin -kurssilla on oppia ollut saamassa lähinnä matkailualan tekijöitä — yrityksistä joiden kohderyhmä ei rajaudu vain paikallislehden lukijakuntaan. Matkakohteita varmasti monikin valitsee kaveriensa suositusten perusteella, jolloin tämä on erityisen hyvä media toimia! Sosiaalinen media kun nimenomaan nojaa kaverien ja heidän kaveriensa toimiin. Yrityksen oma Facebook Sivu on paikka, josta laittaa lumipallo vierimään alas rinnettä…
Vierihoidon perimmäisin tarkoitus on yrityksen Facebook Sivun eli julkisen profiilin tekeminen, mutta samalla tulee myös oppia sen oman henkilökohtaisen profiilin hyötykäyttöön. Siihen nimittäin tulisi suhtautua kuin itsensä brändäämiseen! Vierihoidon sisältöopit toimivat sekä yritykselle, että yksityiselle ja sisältö on erityisen tärkeää vaikka työnhakijalle. Sisältö on muutenkin se avainasia, pelkkä sosiaalisessa mediassa oleminen ei riitä, pitää myös aktiivisesti osallistua ja muistaa miten kaksisuuntaisesta väylästä on kyse. Vierihoidossa teemme yhdessä firman edustajan kanssa firmalle presenssiä verkkoon, tällä kertaa ei tule avaimia käteen vaan kurssilainen asentaa lukonkin itse. Siten päästään paremmin sisälle siihen, mistä on kyse.
Piakkoin päättyvän kurssin lopputuotteena on kymmenisen Sivua ja pikapuoliin alkavat 2. ja 3. kurssi. Lukaisehan lisää koulutuksistamme, tarjoamme vierihoitoa myös muihin sosiaalisen median palveluihin. Ehkä haluat viedä yrityksesi Twitteriin?