Valmensin äskettäin muodin ammattilaisia käyttämään Instagramia ja Pinterestiä markkinoinnissa. Osallistujia kiinnosti kovasti kilpailujen järjestäminen, johon liittyy omat sääntönsä ja koukeronsa. Homman helpottamiseksi kokosin Pinterest-kilpailun järjestäjän muistilistan.
Kun viimeksi bloggasin, miten pääset alkuun Pinterestissä, niin nyt voi heittää lisää vettä myllyyn ja kertoa miten voit vauhdittaa markkinointia. Seuraava muistilista voi olla tarpeen myös siksi, että Pinterest on asettanut tiukkojakin määräyksiä liittyen nimenomaan kilpailuihin.
1. Tee kilpailuun osallistuminen helpoksi
Kerro selkeästi sekä www-sivuillasi että Pinterestin yhdessä kilpailuun liittyvässä taulussa, mitä toivot ihmisten tekevän.
Esimerkki: Finnmatkat
2. Mieti, mikä olisi tarpeeksi houkutteleva ja kannustava palkinto
Esimerkki: Smirnoff
3. Pyydä osallistujia myös luomaan tauluja
Esimerkki: Nouseva Myrsky
4. Pyydä osallistujia liittämään kuviinsa tietty hashtag tai tauluihin otsikko
Esimerkkeinä: #SMIRNOFFSorbet tai #Cool Black Spring
5. Markkinoi Pinterest-kilpailua verkkosivuillasi ja muissa somepalveluissa
Esimerkiksi Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa jne.
6. Julkaise verkkosivullasi lain edellyttämät säännöt liittyen kilpailuun
Esimerkkinä Finnmatkat.
Muista vielä nämä asiat:
– Auta ihmisiä löytämään heitä inspiroivia asioita/tuotteita (se on koko Pinterestin tarkoitus)
– Korosta määrän sijasta laatua
– Katso Pinterestin brändiohjeet http://business.pinterest.com/brand-guidelines/
Mitä et saa tehdä:
– Kehottaa ihmisiä osallistumaan kilpailuun pinnaamalla, tykkäämällä tai kommentoimalla kuvaa
– Pyytää ihmisiä äänestämään taulujen, pinnausten, repinnausten tai tykkäämisten avulla
– Kehottaa ihmisiä kommentoimaan
– Pyytää enemmän kuin yhden kuvan pinnaamista
– Vaatia tietyn kuvan pinnaamista (vaan annat heidän pinnata omia kuviaan)
– Pyytää ihmisiä repinnaamaan kilpailun sääntöjä
– Kertoa että Pinterest suosittelee tai promotoi sinua tai kilpailuasi
Jos haluat vielä tarkemmat ohjeet, niin käy katsomassa ne Pinterestin sivuilta: http://business.pinterest.com/brand-guidelines/