Valmensin äskettäin muodin ammattilaisia käyttämään Instagramia ja Pinterestiä markkinoinnissa. Osallistujia kiinnosti kovasti kilpailujen järjestäminen, johon liittyy omat sääntönsä ja koukeronsa. Homman helpottamiseksi kokosin Pinterest-kilpailun järjestäjän muistilistan.

Kun viimeksi bloggasin, miten pääset alkuun Pinterestissä, niin nyt voi heittää lisää vettä myllyyn ja kertoa miten voit vauhdittaa markkinointia. Seuraava muistilista voi olla tarpeen myös siksi, että Pinterest on asettanut tiukkojakin määräyksiä liittyen nimenomaan kilpailuihin.

1. Tee kilpailuun osallistuminen helpoksi

Kerro selkeästi sekä www-sivuillasi että Pinterestin yhdessä kilpailuun liittyvässä taulussa, mitä toivot ihmisten tekevän.
Esimerkki: Finnmatkat

2. Mieti, mikä olisi tarpeeksi houkutteleva ja kannustava palkinto

Esimerkki: Smirnoff

3. Pyydä osallistujia myös luomaan tauluja

Esimerkki: Nouseva Myrsky

4. Pyydä osallistujia liittämään kuviinsa tietty hashtag tai tauluihin otsikko

Esimerkkeinä: #SMIRNOFFSorbet  tai #Cool Black Spring

5. Markkinoi Pinterest-kilpailua verkkosivuillasi ja muissa somepalveluissa

Esimerkiksi Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa jne.

6. Julkaise verkkosivullasi lain edellyttämät säännöt liittyen kilpailuun

Esimerkkinä Finnmatkat.

Muista vielä nämä asiat:

– Auta ihmisiä löytämään heitä inspiroivia asioita/tuotteita (se on koko Pinterestin tarkoitus)
– Korosta määrän sijasta laatua
– Katso Pinterestin brändiohjeet http://business.pinterest.com/brand-guidelines/

Mitä et saa tehdä:

– Kehottaa ihmisiä osallistumaan kilpailuun pinnaamalla, tykkäämällä tai kommentoimalla kuvaa
– Pyytää ihmisiä äänestämään taulujen, pinnausten, repinnausten tai tykkäämisten avulla
– Kehottaa ihmisiä kommentoimaan
– Pyytää enemmän kuin yhden kuvan pinnaamista
– Vaatia tietyn kuvan pinnaamista (vaan annat heidän pinnata omia kuviaan)
– Pyytää ihmisiä repinnaamaan kilpailun sääntöjä
– Kertoa että Pinterest suosittelee tai promotoi sinua tai kilpailuasi

Jos haluat vielä tarkemmat ohjeet, niin käy katsomassa ne Pinterestin sivuilta: http://business.pinterest.com/brand-guidelines/

Categories: Blogi

Hanna Puro

Hanna P on viestinnän ammattilainen, joka hallitsee sekä digitaalisen että printtimedian. Hannan kanssa yhteistyössä syntyy käytännöllinen viestintäsuunnitelma tai someohje niin yritykselle, virastolle kuin järjestölle. Hannalta voit tilata myös sisältöä verkkosivuille, someen tai printtimediaan.