Kirjoittelin sinulle taannoin meemeistä, ja kun Hanna P kirjoitti vuorollaan sosiaalisesta sisältöjen johtamisesta, sain ajatuksen. Päätin johtaa sinua, haastaa sinut 30 päivän sosiaalisen sisällön haasteeseen!

30 päivän haasteet ovat meemejä nekin. Niitä on nähty esimerkiksi Facebookissa: yksityishenkilöiden profiileissa on pyörinyt muun muassa 30 Day Song Challenge. Tähän Zenton 30 päivän sosiaalisen median sisältöhaasteeseen voi kuitenkin osallistua joko organisaationa, yrityksenä tai yksityishenkilönä ja asiantuntijana.

30 päivän sosiaalisen sisällön haaste
Pin It

Miksi tähän 30 päivän haasteeseen sitten pitäisi osallistua?

Voihan nimittäin olla, että itse kukin kärsii hieman “mitä ihmettä kirjoittaisin Facebook-sivullemme” tai “mistä kummasta voisin tweetata” -tyyppisistä ongelmista. Tämä haaste toivottavasti antaa hieman suuntaviittoja erilaisiin sosiaalisen median sisältömahdollisuuksiin.

Milloin ja millä voin osallistua haasteeseen?

Voit vaikka aloittaa kuukauden vaihtuessa tai vaikka heti tänään! Käytä ainakin yhtä käytössäsi olevaa sosiaalisen median kanavaa tai vaikka niitä kaikkia Twitteristä Google+:n kautta LinkedIniin. Halutessasi voit päivittää vaikka vain joka toinen päivä 60 päivän ajan, jos 30 päivää tilapäivityksiä kuulostaa vähän turhan tiiviiltä. Ei stressiä, vaan vähän leikkimielisyyttä! Jos oikein innostut, toista haaste parin kuukauden päästä uudestaan.

Jaa hyviä ideoita ja kysy

Tämän blogauksen kommenttikentässä voit kertoa myös hyvistä 31-> päivien tehtäväideoista, joita mieleesi juolahtaa. Tai raportoi vaikka erityisen hienosta päivän suorituksesta linkin kanssa, olisi hienoa nähdä kuinka homma etenee. Jaa tehtäväkuvaa eteenpäin, niin muutkin pääsevät mukaan.

Jos jokin tehtävä aiheuttaa kysymyksiä, kysy ihmeessä. Esimerkiksi päivän 18 “julkinen mittaustavoite” tarkoittaa jotain tällaista: “Jos 123 tykkää tästä tunnissa, lataamme videon virkistyspäivästämme. Spoileri: hohtokeilatessa sattuu ja tapahtuu!”

Miltä kuulostaa, lähdetkö leikkiin mukaan?


Hanna Takala

Hanna T edustaa sosiaaliseen mediaan kasvanutta nuorta polveamme. Tampereen ammattikorkeakoulun taiteen ja viestinnän osastolta medianomiksi valmistunut Hanna on osallistunut esimerkiksi Elonmerkki 2011 -tapahtumassa livebloggaajana kirjan kirjoittamiseen.