Eikö olisikin hienoa, jos se oman organisaation Facebook-profiili olisi upea ja brändinsä näköinen?
Keväällä Facebookissa tapahtunut mittava sivujen muutos toi tullessaan henkilökohtaisista profiileista tutut “kuvanauhat” eli seinällä sekä tiedot-sivulla yläreunasta löytyvät viisi kuvaa myös sivuille. Henkilökohtaisissa profiileissa tuolla kuvanauhalla pääsee järjestämään itselleen vaikka bannerin.
Yrityssivulla järjestys on satunnainen
Mutta sivuilla temppu ei olekaan onnistunut ja se on aiheuttanut hampaiden kiristystä. Useampi on yrittänyt laittaa tämän kuvarivin kuvia järjestykseen, mutta sivuilla kuvien järjestys on satunnainen. Sitä miksi Facebook on näin tehnyt, ei voi kuin arvata.
Järjestys voi vaihtua jokaisella sivun latauksella tai olla vaihtumatta.
Voit toki määrä mitkä viisi kuvaa siinä pyörivät, mutta satunnaisuuden kanssa on tällä hetkellä vain elettävä.
Viiden kuvan määrääminen tapahtuu polkua Muokkaa sivua -> Profiilikuva -> Kuvarivi profiilin yläosassa (toiminto on sivun alalaidassa).
Älä anna satunnaisuuden estää sinua
Yhtä yhtäjaksoista tekstiä noihin viiteen kuvaan ei siis kannata kirjoittaa. Sen sijaan voit keksiä jotain muuta! Sinun on aivan mahdollista olla luova asetettujen rajojen sisällä ja tuoda brändinäköisyyttä sivullesi.
Yllä esimerkiksi sivut Trixan Body ja Juicy Agency, molemmat onnistuvat esimerkillisesti leikittelemään satunnaisuudella. Trixanin rantaviivalla tapahtuu vaikka mitä ja ranta itsessään tekee selvän jatkumon. Juicy Agencylla taas on Scrabble-pelistä tuttuja nappuloita, jotka saattavat sinulle sattua pelattavaksi väärään järjestykseen.
Syleile satunnaisuuden tuomia mahdollisuuksia, etsi inspiraatiota vaikka Googlesta hakusanoilla Facebook “photo strip”!
Äläkä unohda, että seinä on lähes poikkeuksetta Facebook-sivujen suosituin osa. Ehkäpä iframena toteutettavan oman alasivun, minisaitin, sijasta sinun kannattaisi tuoda vieraasi seinälle ja herättää heidän kiinnostuksensa kuvarivillä?
Kommentoi ja kerro hyvistä esimerkeistä meille ja muille lukijoille.
Elokuussa järjestetään seuraava Läsnäoloklinikka aiheesta Brändinäköisyys FB-sivulla ja lupaan käsitellä myös tätä aihetta klinikalla. Ja kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, hyvä profiilikuva ja viiden kuvan rivi sivun ylälaidassa puhaltavat yhteen hiileen.